Varför kan inte kopieringsmaskinen (eller som den kallas på mitt jobb "är den sönder nu igen den där jävla maskinen") alltid fungera precis som en vanlig maskin som kanske en kaffemaskin? Kaffemaskinen funkar alltid, förutom när kaffet och muggarna är tomma, men då få man gå till en annan och den servas väl ungefär varje eller varannan vecka så det kommer alltid någon och tar hand om den.
Kopieringsmaskinen däremot servas aldrig, det fattas alltid toner som ingen har beställt och det knögglas alltid papper och den vet inte vilken pappersstorlek som man själv vill ha det utprintat på. Kommer det någon gång en tekniker till maskinen så hittar han felet på två sekunder och blir sur för att han fick åka ut till oss... det är så faktiskt varje gång. Jobbar man på Försäkringskassan, Posten eller Carl Lamm så står det i anställningsannonsen att man måste vara en gnällig person annars får man inte anställning.
Är det något som tekniken har gått alltför långt framåt med så är det kopieringsmaskinen. Vi hinner inte med i just den tekniska utvecklingen och maskinen hinner inte med själv i sin egen utveckling.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar